Friday 2 November 2012

Kepak Ayam Madu

                       ~ Ayam Madu ~

Gambar intro hihihihi :)


Petang tadi aku g la Econsave,biasa ler bila masuk ja awal bulan Mr.Hubby dapat gaji leh la penuhkan dapor..beli barang2 dapur memang tiap bulan aku wat list (senarai barang dapur ) xsuka beli barang cket2..ari2 nk ke kedai..leceh..
Aku suka beli sekali brg2 kering nih mcm sabun kain 3kg,beras 5kg,minyak 5kg,gula 2kg,etc..

Kalau (barang basah ) pulak ari2 la kna beli mcm ikan & sayur sbb beli fresh la xsuka plak aku simpan sayur lelame lam peti ais..So,petang tadi aku cam biasa la dengan list di tangan capai apa yg tertulis jew,selalunye aku xkan ambik yg bukan2 lew sbb bukan shopping barang dapur nih sendiri ada bodyguard @ tukang bayor kat cashier nanti ( Encik Mohd Yusuf Sulaiman ).. jadik xleh la nak ambik yg bukan 2 kalo xd lam list kang dia tanya plak nak wat per tu ?? errr ...


Tiap ujung bulan aku dah ready p bawak kertas n pen g dapor tgok barang apa yg dah abis,tulis n tampal kat peti ais tu senang idak lerr aku lupa nanti..itu lerr keje surirumah ...pastikan barang apa yg dah abis tulis nant tak ler sikit2 nak ke kedai runcit..leceh,,aku xsuka beli barang cam tu ,pening kepala..Mr Hubby pun puji aku ni cekap bab macam ni,dia tabikk springg  toing.!!..toing !!!kat aku bab uruskan hal umah tangga ni..actually dia suka ler coz x nyusahkan dia bab nak p kedai runcit tiap ari,cket2 nak p cket2 barang putus nak p...sian somi kan ???so,uolls kalo leh buat le list tiap bulan xde la tenganga kat supermarket tu nnt nak beli apa ye? apa yg dah abis ye? eh ,ade lagi ke?rasenye ada tup tup balik umah telupa la,alamakkk!! dah abis knp td aku x beli ha??  oooohhh  kan susah cam tu.....toi x???


Hihi...ni la aku ngah membeli barang daporr...En somi la ni punye keje asik nak ngambik gamboo ajerr...



Mr Hubby siap posing senyum lagi,sbb masa ni beratur nk membayorr..aku bosan nunggu aku pun ambik lerr gamboo dia tolak troli ..hahaha xde kerojerr kan ??



--------------------------------------------------------------
MENU MAKAN MALAM INI
---------------------------------------------

kepak ayam madu



tadaaaa......dah siap buat makan malam ni...kalo uols nak buat leh la try ikot resepi aku nih maybe lain cket dari resepi yg lain2,biasa la masak ni macam2 style tu yg kadang2 org tanya aku knp mak dia masak lain,knp   lam resepi yg ni lain...emmmm kalo uols nak tau ,memasak ni ikot style masing2 n kalo org tu dari negeri yg berlainan sure cara pun lain..so,jangan la bandingkan mskan org bioo ler dia ngn style dia,kalo yg mana sedap tu ikot kalo xsedap xusah ikot,,kan senang cam tu.....;)



RESEPI AYAM MADU

 kepak ayam
sos tiram
kicap manis
lada hitam
sos cili
madu

Perap kepak ayam,sos tiram,kicap manis cket,sos cili ,lada hitam & madu cket - 1/2 jam
pastu goreng dengan minyak yg cket jer,masukkn madu cket lagi sampai berbuih n baru la nampak berkilat ..
Simple jew kan ...yg ni style aku,ada mcm2 cara aku google tadi ,kalo rajin leh la tambah lain2 bahan lagi..

Mr Hubby makan sampai licin !!

~ SELAMAT MENCOBA ~














No comments:

Post a Comment