Monday 10 June 2013

oh june !!!

Bulan june ni bz betoi banyak hari2 special yg weolls nk sambut....


- 6/6  anniversary kiteorang
- 7/6  birthday mak aku
- 10/6 birthday Mr.Hubby
- 15/6 adik aku ady tunang
- 22/6 nak ke rumah anak2 yatim


bermula la jadual aku yg pack lately ni...masuk ja bulan june ni aku dah bula sibuk ngn tugas harian tu biasa lah kemas umh basuh kain jaga 'baby kelabu' aka kucin kesayangan kami :)  mana nak masak lagi gosok baju suami..layan suami agi...hihihi


lepas ja suami p keje aku pun start la bz...kemas umh,basuh kain keluarkan apa yg nk masak lam peti es tu...pastu aku masak awal lam kul 10 pagi tu dh ready aku masak awal sbb aku nk ngadap keje yg lain plak...sbb tu lah nk menulis blog ni pun aku cari masa n curikk masa ...

sambil masak sambil jalan mesin kain,pastu sidai kain lepas ja dah masak boleh la ngadap keje yg lain plak...masuk opis kecik impiana garden craft kat bilik atas tapi aku xsuka duk bilik tu panas aku angkat semua keje yg aku nk buat turun bawah nengok tv sambil ber'craft'  ...sambil tu leh nengok 'baby kelabu' sekali hihihi



begitu lah rutin harian aku....baru2 ni aku sedar yg aku ni dah macam superwoman tau sbb banyak benda yg aku dah buat lam bulan ni...patut la aku rasa letih sangat bulan ni...


- buat bookmark untuk ank2 yatim 81pcs
- plan percutian budjet semperna anniversary kami
- oder cupcake anniversary
- cari hadiah hari jadi mak,hadiah hari bapa,hadiah hari jadi   
  suami aku lerr
- draw 'happy birthday' lam plate untuk hubby nye birthday...
- siapkan hantaran adik nk tunang
- siapkan sampul duit raya,kad raya handmade,cari sumber n idea 
  untuk hamper raya....google tu pun satu pekerjaan gak tau sbb 
  duk ngadapa dekat sehari suntuk cari idea...


arrrghhh....release tension jap bila p holiday yg badjet ritu..tq laling bawak jugak i mkn seafood & nengok pantai...xpikir jap keje2 yg menimbun kat umh tu...balik ja dari bercuti no more mood bercuti trus siapkan keje yg x sudah tu...tak jugak aku merungut sbb itu satu kepuasan buat aku dan aku mmg suka wat keje cam ni...


masuk bulan syaban ni aku dah rasa dekat sgt nk posa lagi sebulan ja...bila ckp pasal puasa ni mula la aku nk buat mcm2 me'reka' macam2 ...idea pun melimpah ruah...sabooo...plan2 baik2 insyaAllah sure menjadi :)



walaupun bulan ni pack sangat jadual aku tapi aku ttp enjoy !!! ujung minggu ni nak balik taiping adik aku bertunang..baju pun lom packing lagi tu..huhu  sat g nak naik ats packing la...sambil menulis ni..eh menaip ni aku sedang menyiapkan kad raya handmade aku ni..tungggu printer jew ni next month dah bole publish....okbai  xoxoxo



No comments:

Post a Comment